Strona główna

Słów kilka o opakowaniach

Trochę monotematycznie, jak to u producenta opakowań.
Fakt jest taki, że w sporej mierze nasza praca to produkty reklamowe, bo w sumie każde opakowanie takim jest i bierze udział w kreacji wizerunku. Więc gdzie widzę problem?
W zasadzie nigdzie, ale ... boxy często są pomijane w projektach, a co za tym idzie - także budżecie.
Faktycznie nie zawsze tak jest, jednak często spotykam się z sytuacją, gdy opakowanie jest dodatkiem, ale czy to dobre podejście? Z mojego punktu widzenia nie.
Jest naszym cichym, niemym sprzedawcą, choć i to są błędne określenia. Opakowanie tak jak display czy stand, ba! tak jak nasz przedstawiciel - reprezentuje markę, przedstawia klientowi z kim i z czym ma do czynienia. Często ma większą pracę do wykonania niż działy sprzedaży. Czemu? Ponieważ musi przebić się w castingu na półce, a jedyne co ma do pokazania to to w co je "przystroimy", jak je pokażemy. Nie zagra sobą, nie odczyta klienta czy jego preferencji zakupowych. W zasadzie ma gorzej niż akwizytor. Więc tylko od nas zależy jak bardzo nieme i ciche będzie nasze opakowanie.

Ostatnio, podczas naszych dyskusji wewnętrznych, padło hasło "opakowanie żyje dłużej od produktu". Po tym zdaniu zapadła cisza. Nigdy, mimo 22 lat pracy w zawodzie, pasji i tego, że uwielbiam "ubierać towary" nie spojrzałem na temat z tej perspektywy. Czy aby jest to prawdziwe stwierdzenie?
Tak.

Po pierwsze – istnieją takie rodzaje opakowań jak np. rigid box, które często zostają w domach klientów. Jako trwałe i wielofunkcyjne opakowania służą latami, przypominając co i raz o naszej marce czy produkcie.

Po drugie - klienci często zapamiętują kształt czy kolorystykę opakowania. Podchodzą do półki i zachodzi efekt klik-wrr (jak to pięknie opisał Cialdini)

Po trzecie – opakowanie w ujęciu nowego rynku, stało się pierwszym elementem tzw. unboxingu i jest również pierwszym krokiem jakie opisują czy pokazują influencerzy, czy cała rzesza prywatnych osób. Otwieranie czy rozpakowywanie stało się swoistym rytuałem.


Więc czy warto dalej umniejszać wartość dodaną opakowań i traktować je po macoszemu? To już pozostawiam Wam.
A z mojej strony:
ujmujcie opakowania w budżecie tworząc nowe linie produktów, nowe plany marketingowe czy planując jakąkolwiek sprzedaż. Opakowanie jest tak samo ważne jak cała reszta, choć jest tylko dodatkiem.
#bejoy #box #rigidbox
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookies
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookies
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookies
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookies
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl